Jo och så hann vi med…

Lovisa på "lillan" förskolan Bokhultet Diö… utvecklingssamtal med Lokes förskolelärare Jonna och med Lovisas förskolelärare Susanne, innan jag försvann på möte med Oriflame. Eller i alla fall hann vi med Lokes helt och jag fick gå en bit in på Lovisas.

Loke har utvecklat sig till en helt ny kille och detta har verkligen hänt bara under en månad ca. Han vågar att visa sina känslor, för det mesta positiva och han vågar att umgås med sina kompisar. Utav tidigare erfarenheter så har han varit kontakträdd, till viss del och sett ett närmande som ett hot. Det har ändrats och nu kan han vara nära alla barn igen! Så skönt att veta!

Lovisa har börjat att vilja leka med kompisarna, helst tjejerna där det verkar som Thea A och Ida är favoriterna för stunden. Killarna kan visst vara schyssta med och det händer ju mer än en gång att Oskar, Oliver och Wiggo berättas om här hemma. Spontana svar från Lovisa när´Susanne ”intervjuat” henne inför utvecklingssamtalet. – Vem bestämmer på dagis? ”Jag!” – Vad blir du ledsen över? ”När jag ska gå hem” (vilket jag aldrig märkt för det låter MAMMA! när jag kommer o hämtar henne) – Vilka är det som du leker med? ”Thea A och Ida” osv

Våra små är inte små längre, individer med egna liv på dagis – det är fascinerande men mycket skrämmande! Buhu, pjoskig mamma, men jag kan och på sätt och vis, vill inte ha dem små hela livet. Förstår ni vad jag menar där? (-;

Nu är jag mega trött efter mitt möte och nu ska jag soooooova! Kramizar!

Kommentera

