1veckas semester

Det har jag under nästa vecka, det ska bli lite skönt. Njuta av värmen utanför bilen hahaha

Smygpunka är vad min torsdag slutade med – GRRRRR! Det fixade sig dock toppen med att Rita och Mia, två kollegor körde ut varsin bil till mig i skogen. Jag fortsatte min runda och de for in till däckverkstaden som fixade det hela. Typiskt dock att det händer mig, när det var en bra dag med riktigt fina tider ute på rundan.

Oj det låter som värsta rallyt men det är det inte, det kan jag lova er. Däremot var det ingen reklam och väldigt lite post, blir ju så under sommarmånaderna, så jag hade bara glidit lugnt på min runda.

Veterinär får jag oxå vara ute i skogen, stannade hos en god Postenkund som skickar mycket paket och hennes lilla vovve började att frusta – hon hade troligtvis fått i sig en geting. Matte blev väldigt, väldigt rädd, vilket jag förstår! Så jag fick lugna ner henne och så gick vi stilla in och gav hunden cortizontabletter. Det hela gick stilla och lugnt till och när jag lämnade de två så hade de det så bra så bra så…

Nu ska jag  väcka två små, idag är det marknad i Göteryd och efter det ska Lovisa på kalas hos sin käraste William och hennes kompis Wiggo. Kärleken till William verkar inte vara helt besvarad… Jo men, jag säger det. Första gången jag var kär gick jag nog i 5:an eller 6:an, inte var jag iaf 4 år gammal.

Kommentera

