Regnig söndag verkar det att bli

Igår gick jag med dammsugan i högsta hugg i vår källare – jag städade och dammsugade spindlar. Nu har vi inte så många och så stora spindlar i källaren men jag är fruktansvärt rädd för dem ändå! Igår fick jag några och på köpet en toppstädad källare – så jag klippte fram ett par 3/4 byxor till Loke i blå, grå kamoflage och idag ska jag se om jag inte kan få dem ihop oxå.

Här är bilder ifrån en utav mina postrundor – den som går i Göteryd. Kommande vecka är det jag som kasar runt i de trakterna.

20090608

Det är Göteryds kyrka ni ser och Askenäs Säteri, sjön jag cirklar runt är Römningen med fina badplatser och fina hus vid sjön. Ett vackert smålandskt gärde varvat med de stora fina stengärdena som finns överallt – kan det bero på att Småland är så rikt på sten? Vilket slit de hade med det förr alltså, det var inte det enklaste att fixa en åker! En vacker gammal bro i Hästberga som inte används längre fick avsluta bildcollaget.

3 responses to “Regnig söndag verkar det att bli

  • Camilla

    Fina bilder från din runda….

  • sigridochalfons

    Spindlar är inte farliga jöö!

    Göteryds kyrka, Römningen.. -Mmm gillar de nejderna A LOT där nere! Finns en bra och barnvänlig strand där, inte så lång för er att åka dit!

    Krama ungarna från fastern och Emil, vi saknar dem!

    • jenjenwig

      Njae, en rättså bra bit ifrån vårt ligger stranden du menar. Jag brukade bada mina hundar där när jag bodde i Brokhult – långgrunt o fint om man har en Strävhårs Vorsteh som borde jobba som en hjulångare (-:

      Barnen saknar er oxå!

      Kram
      Jenny

Kommentera

