Sol i sinnet i alla fall

Idag har solen visat sig och det har vart varmt till och från. Lite att göra idag på min postrunda så jag fick gå hem riktigt tidigt! Det var tur det för Jonas mår inte alls bra, han har så ont i halsen, han pratade med Vårdcentralen. De säger att om det inte går över inom 2 dagar är det troligtvis körtelfeber och då har de inget som biter på det, bara att bida sin tid.

Barnen tar det bra, eller vad ska jag säga, det regnar ju ändå ute mest så de håller sig inne. Mycket TV blir det men det märks samtidigt att de har blivit större för de smyger ibland in på sina rum och leker själva en stund. Mysigt tycker jag.

Lovisas sol blommor

Här bjuder Lovisa på lite sol, dessa gillade när det var varmt ute, för det var det enda som stack upp i gräsmattan. Lovisa plockade in dem och de var hon som kom på att den svarta graniten i botten på vasen blev en fin kontrast. Hon har känsla för det där vår snäcka, form och fantasi. Hon har ju att ärva efter mommo & farmor, moster och faster, tyvärr hoppade sådan kreativitet över mig, helt och hållet hahaha!

3 responses to “Sol i sinnet i alla fall

Kommentera

