Skoljoggen och Logopeden

Igår var det skoljogg på dagis och Lovisa har pratat om det i flera dagar att de ska springa med de stora barnen. Dressed for success drog Lovisa till dagis och fick en fin tur i skogen i sina springarkläder.

Lovisa skoljogg

Oj bilden blev stor! Se en sådan glädje!

Loke, jag och Jonas drog till Ljungby för att prata med Logopeden om Lokes tal. Vi kom fram till att öva på två ordsmeningar och få honom att följa med i vad vi verkligen menar när vi säger något. Följa upp vad vi har sagt till honom och hålla oss till korta meningar och inga ja eller nej meningar. Det sista är inte alls lätt, själv pratar jag helt tokkonstigt med Loke nu, övertydligt och uppstaplat. Jag hoppas att jag slappnar av med det snart.

Igår kom de sista lapptäckstygerna upp i webbutiken, idag ska jag kolla lite garn (-:

Kommentera

