Vardagen här för hela familjen

Så startade den idag då, vardagen… Fast hos oss är den inte trist och grå. Visst, den kan vara stressig och ibland känns det inte alls bra, för att allt vi vill göra blir inte av. Nä, hos oss är vardagen snarare rolig, intressant och den går alldeles för fort.

Loke var inte så imponerad över att få åka till dagis idag, dessutom damp han med pannan i golvet så det small när vi klädde på oss overallen. Som tur var blev det blåmärke i pannan, bara… Ingen spräckt läpp eller tänder som blev dåliga. Lokes humör ändrade sig när han kom till dagis – det var ju faktiskt kul att alla kom ihåg honom och hälsade honom välkommen! Lovisa längtade till dagis redan innan, leka med kompisarna och få berätta vad hon hade fått i julklapp stod högt på listan över dagens övningar för henne.

Själv hasade jag vidare i Stjärnan, det är ju så halt ute! Tur att vi har investerat i nya vinterdäck för annars är det inte så kul att köra bakhjulsdrivet – säger jag som är van vid framhjulsdrivet sedan barnsben, ni vet! SAAB! Jag kommer ihåg den än, grå V4 med vinröd luddklädsel som mamma och pappa köpt extra till bilen. (-;

Själv har jag förberett för bokslut, packat ordrar och förberett lite inför morgondagens foto till webbutiken. Det är riktigt ”glader” tyger som jag ska få jobba med imorgon! Kanske en sväng ibland de nya Baby ull nystanen oxå, det ska bli kul iaf!

Så tillbaks till min vardagskväll, jag ska spana in TV.nu vad som är på G, ta fram mitt raggsocks sticke och sätta mig i lugn o ro lite. Jag måste blir klar med min andra sock till torsdag nästa vecka – då börjar Lovisa på Ridlekis och för alla er som någon gång spenderat en stund i ett vinterkallt ridhus, ni förstår vad jag menar. KALLT!

Kommentera

