Idag är det solsken!

Härligt väder ute! Solen skiner och det är några minus. Skaren är så pass tjock på vissa ställen att barnen kan gå ovanpå snön – det gillas skarpt! Nu sitter förkylningen i fortfarande för mig och Loke men lite luftning behövs om man som Loke, snart är inne på 7 dagen med förkylning.

Lovisa har bakat en sockerkaka idag. Den blev väldigt smarrig! Hon diskade efter sig oxå, bra att hon även vill städa efter sig.

Tjejkalaset närmar sig med stora steg – på lördag blir det av!

Själv sitter jag med två nystan 8/4 100% mercisserat bomullsgarn som ska bli en solklänning till Lovisa, jag har hittat mönster ifrån Väldigt Virkat så jag sitter här i startgroparna, i boken är den vit o gul, jag ska göra den vit o röd!!! Härligt!

Nähä, dags att snyta näsan, igen!!! Ingen röst har jag heller idag, ont i halsen och tokhes… det är sååååå synd om mig!

Så här såg vädret ut när vi körde hem från Lund den 18 februari – tvär kontrast mot dagens strålande solsken…

Kommentera

