Våren är här!

Visst är det underbart ute! Vår dörr har stått öppen idag, ett kompostgaller har vart barriär för hund och katter. Det har funkat ok men det är inget jag litar på i framtiden, inte för katternas skull i alla fall. Det blir till att verkligen ta tag i de där nätdörrarna vi har pratat om att göra. Känns oxå tryggare att kunna ha dörren öppen så att vi har en chans att höra vad de små hittar på, om de nu är i närheten.

Vet ni vilken magnet en snart 10 veckors Jack Russell valp är? Mega magnet, på gott o ont, alla vill ju klappa, i tid och i otid. När hon ligger i sin bur i Tygboden får man inte klappa henne, jag tror jag ska sätta upp en lapp på buren (-:

Men så duktig hon är, idag när vi åkte en längre tur så var hon självklart med. Inte ett knyst! Hon lägger sig ner och sover för det mesta, verkar det som. Jag ser ju inte henne men jag ber Lovisa kasta en blick över sätet och då sover hon oftast. Så skönt att hon inte skäller när hon åker, eller slipper att bli åksjuk. Toppenskönt!

Nu är jag trött, kombinationen barn i sängen och en hundvalp som ska ut en gång på natten och sedan vaknar runt 5 på morgonen gör att jag blir trött lite efter 20 på kvällen. Imorgon ska jag och Lovisa på Symässan i Malmö, tillsammans med mormor. Det blir till att gå upp tidigt – jag tror jag ska rasta Alpha nu och sedan få Lovisa i säng med mig.

Så här pigg är Alpha kl halv sex på morgonen – strupgrepp om fåret och favoritplatsen för stunden – det största utav de vackra lövfat jag har fått från svärmor, Gunnel Östergren, en keramiker som gör riktigt snygga saker.

Kommentera

