Nybadad pärla

I förrgår badade jag Alpha för första gången här hemma. Det gick bra, lite läskigt var det i duschkabinen – men dagarna efter vågar hon sätta upp framtassarna i kabinen, så helt hemskt kan det inte ha vart att bli ren… (-:

Igår var vi i bokskogen ner till sjön o tränade lite lösgående i natur, vi kampade även trasan för att få den riktigt kul. Det fanns ett par ihåliga stockar som jag försökte motivera Alpha till att gå igenom, men det var svårt – för som alla hundar i början sprang hon längs med istället för igenom. Det ska bli häftigt den dagen hon kan det!

Idag var ingen bra dag alls. Jag har jobbat som vanligt men sedan kört Alvesta  med Posten, vilket blev en ”inget att göra kväll” för Alpha. Familjen har dock haft fullt upp. Lovisa kom hem så smutsig från dagis att det var ett dopp i baljan som gällde, hon luktade så gott när jag sniffade på henne innan hon somnade. Loke för matdagbok för dietistens skull, det är dags igen att se hur mycket (eller läs; hur lite) han får i sig dagligen. Det tog hårt på honom efter magsjukan och han var inte tjock innan…

Fredag imorgon, så kommer helgen. Önskan om fint väder! På lördag är det vårstädning på Brukshundsklubben i Älmhult. Jag tänker ta med mig Loke och Lovisa dit ner för att vi ska hjälpa till, det blir ju korv efteråt. Så kanske jag kan få hjälp med de där sakerna som är lite svårt att träna själv, vi får se hur mycket det är att städa.

Ooops, jag borde sovit sedan en stund tillbaks. Klockan ringer halv sex för att jag ska hinna gå en runda med Alpha på morgonen… Nu längtar jag lite efter att hon ska bli så stor så att en morgonpromenad blir mer koncentrerad, om ni förstår vad jag menar…

Kommentera

