Majbål och 1:a Maj

Vilken fin Valborg vi fick! Vi åt gott i trevligt sällskap… Vi ville grilla men ingen kände för att vara grillmästare så det fick bli ett recept Jonas har snokat fram, jag tror det var tips från jobbarkompis – så tack vem det än var, det smakade gott!!! Så tog vi oss lite vin tillsammans med grannarna innan vi gick bort till bålet. Vi kom alldeles lagom, precis påbörjat och tal hölls av Monica Haider, fika att köpa fanns det och många att prata med.

Så var det dagen idag, därav bilden. Seg som en Snigel… Trött fastän vi fick sovmorgon till efter nio, tja om vi inte räknar med min rastning av Alpha tjugo i sex imorse. Vi har dock vart flitiga – Jonas mest förstås. Avstädning och avtvättning av altanen. Så nu ska det bara vara uppehåll, gärna imorgon, så att vi kan olja in det också. Sen är det klart att ta i bruk inför varma, sköna sommardagar/kvällar (utan mygg – in my dreams).

Alpha har vart nöjd med en slöedag i familjens närhet. Vi har haft hela huset fullt med barn, Lovisas kompis Elina har vart här och Loke har haft sällskap utav Albin och Oliver. Elinas pappa skulle släcka den sista glöden vid majbålet, så vi var borta allihop och de som ville fick prova att spruta med brandslangen. Loke fick hjälp av Johan, annars kan jag se för min inre syn hur han far runt i ena ändan utav slangen och vattnet far åt alla håll och kanter. Vilket det ändå gjorde lite ibland, när de små ville se hur högt upp i luften det gick att spruta.

Ikväll blev det Wildkids – Lovisas favoritprogram nr… tja blir det 1 eller 2? Ponyakuten är ju en stark konkurrent. Så lite AFV (Americas Funniest HomeVideos) och så sover alla gott, utom jag förstås. Fick en stunds vila på sena eftermiddagen, så jag är inte så illa trött. Jag säger ändå godnatt nu.

Kommentera

