Börjar lugnt

Tänk om du oxå hittade en sådan söt morot i ditt grönsaksland – det vore väl härligt? Loke provar kostymer i Majas trädgård på Sofiero. Vilken fin dag vi hade där, med fika och promenader ibland vackra Rhododendron. Det är ett tips från mig till andra som vill ha en trevlig utflykt i sommar.

Igår tänkte vi ta oss en runda på IKEA efter vår tur till Killeberg. När vi parkerade bilen utanför hade barnen somnat under turen. Vi väckte inte dem. Inte för att de sov så sött o snarkade, nej utan för att det var knöka fullt med folk på IKEA. Vi får ta det en annan dag i veckan. Vi jagar efter nya garderober till barnen, efterhand som de har vuxit i sig nya storlekar i kläder, desto mindra plats blir det i deras byråer.

Kvällen slutade på akuten, med lilla mamma. Ytlig blodpropp och sen blir det en röntgen för henne. Vi fick vänta länge, länge – men det hade ju oxå skett två bilolyckor, så det var fullt förståeligt att det tog tid.

Nu har vi en lazy söndag framför oss – jag ska bara skifta tvätten sen ska jag sätta mig o spela lite. Loke vill gärna hejja på mig och Lovisa pysslar Lego.

Och så har jag kanske en cykelrunda med pappa inbokad (han lovade mig en liten –  han som cyklar 6-8 mil på ingen tid alls), och sen en tur in till Killebergs Tygbod och hjälpa till att packa alla order som har kommit in under Liselotts semester. Så jo, helt soft blir den ej (-:

One response to “Börjar lugnt

Kommentera

