Gudars Skymning

Satte mig en stund och tittade på mitt sticke – nu när jag har tid och är ensam, då får jag inte sticka (tänkt som Emil Citat). Nej, så illa är det ej, jag får sticka men jag kan inte för min axel. Bättre idag men aj så ömt o eländigt och det är inte precis så att jag kan använda den.

Däremot kan jag leta fram mitt Lovikavantgarn jag köpte i våras, leta efter mönster på nätet och jag kan börja läsa i mitt fina häfte om Ölandsvantar som jag köpte från Ullcentrum på Öland. Där är fina mönster men jag har aldrig stickat sådant, vore bra med en kurs men jag får väl sätta mig ner och helt enkelt lära mig på mina misstag. Dit vill jag åka, till Ullcentrum, men då får jag nog spara på mig en bra budget för jag vill säkert ha allt och lite till!

Alpha hänger med mig idag, hon sympativilar och småbusar om vartannat. Gullig, söt och fin som vanligt – älskade vovve. Tre varma katter lade sig bredvid mig i soffan när jag lästa i häftet – de såg nog på mig att jag behövde lite extra värme idag.

Så får vi se min dom idag hos sjukgymnast – amputering o stålställningar – vem vet?!?

Kommentera

