Mitt! Mitt, bara mitt!!!

image

Mums! Till mig 😉

2 responses to “Mitt! Mitt, bara mitt!!!

  • Jessica

    Hej!!

    Jag har blivit sugen att testa sy ett lapptäcke. Rullkniv och skärbräda är inhandlat och testat. Har dock en fråga och jag ställer den till experten… =)

    Bör jag sy ihop bitarna med overlocken eller med raksöm på vanlig maskin??

    //Jessica

    • jenjenwig

      Hej!!

      Kul att du blir sugen på lapptäcke, nu är jag novis på just detta men jag har lärt mig följande: raksöm, gärna 3.0 stygnlängd, sy efter pressarfotens ytterkant och vik sömmen åt ett håll när du stryker den. Delar du sömmen kan den ”spricka upp” när du stryker den. Stryk varje söm innan du syr på nästan remsa.

      Lycka till!

Kommentera

