Min mugg

image

Denna snubblade jag på när Lotta och jag träffades för ett IKEA besök i somras. Numera min mugg på jobbet… Bara min…. Vi hade duktigt roligt över muggen på CooP – det är ju lite nostalgi över det blåvita sortimentet. Pappas mormor hade sådant hemma hos sig, det kommer jag ihåg!

Ärenden till veterinären ikväll, håll tummarna för att Fabian inte mår så dåligt som jag tycker att han ser ut till att vara.

Glöm ej bort! Den 22 augusti börjar vi med Stickkvällar i Killebergs Tygbod Så kör vi så varannan vecka hösten ut, mellan kl 18.00-21.00 – Gratis! Börja på nytt eller tag med påbörjat, du är välkommen hur som helst! Säg till mig eller via Tygboden! Välkommen!

Fixad via WordPress på min bästa HTC

One response to “Min mugg

  • Camilla

    Hej, och tack för din kommentar på min blogg, hoppas du visar upp ditt lila chili-garn här snart 🙂

    Vad gäller sjalmönster på svenska har jag nog inga bra tips – jag har lärt mig det mesta inom stickning på engelska, så är inte så bra på svenska termer. Men jag vet att Garnstudio har en ordlista på sin hemsida någonstans, och så kanske du kan låna en engelsk grundbok i stickning på biblioteket, så kan du slå upp där och förstår genom bilder och beskrivning vad som menas. Om du är med i Ravelry finns där ett svenskt forum man kan fråga i också. Hoppas du hittar något fint sjalmönster som du kan sticka!

Kommentera

