Dammig söndag

image

Vaknar tidigt. Jo, jag skulle kunna vända mig om och sova vidare, Lovisa ligger bredvid mig och snusar. Mysigt!

Sticket lockar, knappt något stickat igår eftersom det var en fixardag. Ärenden på byn och städning av huset, välbehövligt efter en jobbarvecka med noll ork på kvällarna. Kan det vara mörkret som gör tröttheten?

Jo, en kväll var det ju också stickkväll hos kompisen Annika. Mycket snack, liten verkstad vill jag lova – men kvällen försvann i ett nafs ändå. Hundarna Skrållan och Alpha fann varandra och busade konstant.

Nä, jag ska fortsätta sticka, ingen brådska än, barnen får sova vidare. Det blir nog tid till att städa ur det där rummet i källaren och tvätta, idag med, men jag tar det om en stund. Nu ska jag fortsätta på Lovisas raggisar, Loke fick en halsduk i förrgår. Det blev han nöjd med för den passade hans Legojacka… Gullunge!

One response to “Dammig söndag

  • Camilla

    Så duktig du är och jag antar att raggisarna snart är klara 😉 Njut av söndagen nu kompis!

Kommentera

